05 de setembre 2023

Benvingudes i benvinguts al nou curs 2023-24

  

                      

Les classes de religió a l’escola són d’aprenentatge cultural i de valors. No són catequesi. No s’acompanya en la fe de la família. Això pertany a les esglésies.

Les classes de religió a l’escola pública són per aprendre cultura sobre el fet religiós i valors com l’autoestima, l’ajuda mútuel perdó i sobre tot l’agraïment.

 


A I-5 començarem coneixent al SALTAMARTÍ       

que serà qui ens explicarà el Conte de la Gota Plaf. Una gota que surt del núvol per fer el recorregut de la seva vida, i que en moments difícils posa la ma al cor on sent a les seves germanes que l’animen a no tenir por i a continuar.

A tots els cursos es treballen les Festes d’orígen religiós i el seu llenguatge (La Mercè, Tot Sants, Advent-Nadal, Quaresma-Pasqua, Mare de Déu de Montserrat) amb la metodologia del diàleg, cançons, balls, manualitats i pel·lícules adequades a cada edat de l’infant.  

A l’arribar a 6è es tindràn coneixement sobre el personatge històric que està arrelat a la nostra cultura: Jesús de Natzaret, i també unes pinzellades culturals sobre personatges bíblics com son Abraham, Moisès, David i d’altres.  

Amb la metodologia de grups  de treball cooperatius on cada un escull com fer la presentació (teatre, titelles, dibuixos, etc) a la resta de companys/es. 

També es passa alguna pel·lícula com : “El Príncep d’Egipte” (En català. Al Cicle Superior) per a aprofundir en el personatge de Moisès. I altres adients a l’edat i al tema en concret que s’estigui treballant.

 

A 6è veurem i valorarem la diversitat de creences expresades 

en Les Grans Religións com el Judaisme, Cristianisme, Islam, Taoisme, Hinduisme, Budisme,... i també l’agnosticisme i ateisme per a acabar la Primària tenint un mínim de coneixements d’aquesta realitat social tant important per a educar en la Cultura de la Pau i la Convivència.

 



Clica aquí: Diccionari de les Religions






Algunes de les activitats tenen com objectiu treballar valors igual que a l’alternativa, com l’autoconeixement potenciant l’autoestima i la transcendència inherents a la persona humana; les característiques del nostre patrimoni cultural heretat indiscutiblement de la fe cristiana; la sostenibilitat i l'ètica ambiental desenvolupant la capacitat de reflexionar i argumentar críticament per un món millor, i l'educació emocional. 

Aquestes activitats, que es poden desenvolupar a través de metodologies dialògiques com la conversa, el debat, el diàleg filosòfic, la controvèrsia constructiva, i ser expressades a través de l’art, amb pintures, fang, manualitats, sempre es treballaran tenint com a base el respecte cap a la diversitat de creences.


L’objectiu principal d’aquesta àrea és tenir una cultura que ajudi a l’infant a poder ser més lliure per a poder escollir ja que tindrà més coneixements sobre el tema religiós. 

 

Per qualsevol dubte o conversa que vulgueu tenir amb mi, podeu demanar cita a travès de l’agenda escolar, i/o trucar a l’escola.

 Atentament: Lourdes Monfort (mestra de Religió de l’escola Víctor Català)

 

 

JORNADA DE PORTES OBERTES

Al menú d'aquest blog trobareu més videos del que es fa a la Classe de Religió i el perquè.